På akuten

Inte trodde jag att jag skulle få åka till akuten igår kväll..
 
Allt började med att jag var på väg till tåget från att ha varit hos en kompis. På väg till tåget började det klia på halsen och nacken, det kliade inte mycket till en början men till slut blev det nästan outhärdligt!! När jag kom fram till tåget och satte mig, tog jag fram mobilkameran och fick se att jag var allelles illröd på halsen! Det var precis samma röda färg man får när man har bränt sig extemt mycket av solen. När jag satt på tåget kände jag hur kliandet spred sig ner till magen och ryggen. Kliandet övergick till en brännande känsla och tågresan blev riktigt hemsk! När jag steg av tåget blev jag tvungen att ta av mig jackan jag bar pga den brännande känslan, jag försökte svalka kroppen genom att inte bära mycket kläder ifall det skulle hjälpa. Jag kollade i mobilkameran igen men ingen skillnad syntes, halsen var fortfarande lika illröd.
 
När jag kom hem tog jag av mig tröjan och får då se att hela överkroppen var illröd!! Halsen, nacken, magen och ryggen. Jag bestämde då för att ta en dusch ifall det kanske satt något i kläderna jag bar som bildade en allergisk reaktion. När jag skulle duscha kollade jag samtidigt om benen och armarna var röda, men det var de inte. Det var endast den centrala delen av överkroppen som kliade, brändes och var illröd.
 
När jag klev ur duschen var jag fortfarande illröd, jag förstod då att jag var tvungen att söka upp en läkare. Först blev det att ringa vårdguiden som rådde mig att genast åka in till närmsta sjukhus. Jag ringde dem på jakobsbergs sjukhus som sa att de hade fullt och rådde mig till att åka till danderyds eller karolinska. De på jakobsberg sa även att om jag fick andningsproblem var det viktigt att jag ringde 112 direkt, jag förstod verkligen vilken allvarlig situation jag kanske befann mig i då!
Jag fick skjuts till Karolinska och som tur fick jag inga andningssvårigheter på vägen dit. När jag kom fram till Karolinska var klockan 22:10 och jag fick inte träffa en läkare förrän klockan blev 1:00. Läkaren tittade och kände på överkroppen och kunde efter en kort undersökning konstatera att jag hade nässelfeber, alltså en allergisk reaktion som bildats. Förmodligen av något jag ätit eller druckit under dagen.
Jag slapp i alla fall att stanna på sjukhuset eftersom läkaren trodde att det skulle gå över av sig själv.
 
Så här såg jag ut på nederdelen av ryggen igår:
 
Nåväl, nu är jag i alla fall hemma och mår bra. Det kliar fortfarande lite men inte alls lika mycket som det gjorde igår. Det röda har gått bort precis som den brännande känslan. Däremot har jag tyvärr rivmärken på magen efter att jag kliat så mycket igår, detta trots att jag försökte avstå från att klia!! :(
 
Hur som helst, eftersom jag mår bra och det inte blev mer allvarligt än vad det blev så måste jag ta och göra en engelska läxa som skulle vara inlämnad för ett tag sedan, hehe :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback