Sommar snälla kom tillbaka!

Åh vad jag saknar sommaren, eller ska man kanske säga att längtar till den?
Hmm.. Njaa, på ett sätt saknar jag sommaren 2013 som har varit, men den var lite som en berg-och-dalbana så på ett annat sätt vill jag inte ha tillbaka den. Såå jag skulle nog säga att jag längtar, jag längtar att få se vad sommaren 2014 har att erbjuda :)

Fast nu ska jag inte börja deppa ihop över att snön snart kommer. För även fast det blir vinter och kallt så kommer det hända en del bra saker. Julen kommer, och denna jul har jag bestämt att jag verkligen ska försöka att känna efter. Jag ska verkligen försöka att "stanna upp" och känna efter, se om man kan försöka få tillbaka den där julkänslan man hade när man var liten. När man inte kunde sova dagen innan julafton för att man visste att jultomten skulle komma nästa dag med julklappar. Hur mysigt var inte det? Jag skulle verkligen ge vad som helst för att få känna den glädjen och förväntan igen! Så därför, ska jag försöka att reflektera över allt, tänka efter och stanna upp, försöka att ta in att det är julafton. En av dem mysigaste högtiderna som bara kommer en gång per år.
Förutom jul så är det även nyår, vi får se vad som händer 2014. Har faktiskt ingen aning, jag har inte riktigt några förväntningar. 2013 har varit helt okej om jag ser det som en helhet, så förhoppningsvis håller det i sig och fortsätter. Eller så blir det till och med bättre 2014, vem vet? ;)
Fast det kommer nog hålla i sig till februari tror jag, för då kommer jag få spela upp min monolog på fryshuset! :D Åh vad jag längtar!! Det är så kul att jag kommer få göra en monolog, eftersom det var det jag gjorde på intagningsprovet när jag sökte till frysen :) Två olika monologer, två olika publiker men samma scen. Ska bli kul att få stå på exakt samma scen jag stod på när jag gjorde intagningsprovet. Fast denna gång kommer nog monologen skilja sig otroligt mycket från den jag spelade på intagningsprovet, haha ;)
 
Så vintern blir nog inte så dålig i alla fall, det gäller bara att se saker och ting positivt och inte trycka ner sig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback