Mascara

Vet ni vad det är för dag idag? Idag är dagen då första världskriget slutade för exakt 95 år sedan. Det var i alla fall dem orden min svensklärare använde sig av när han började våran första lektion för dagen, haha!
 
Nåväl, vad har hänt idag? Inte särskilt mycket, efter skolan drog jag till kicks och köpte smink. Var verkligen super glad över att jag fick presentkort på kicks i födelsedags present eftersom jag verkligen är i behov av att köpa en ny mascara!! Tänkte att jag dessutom skulle testa en ny mascara, jag är annars alltid så tråkig och kör på samma trots att den egentligen inte är så bra :p Den jag har använt innan är volume million lashes mascara extra black från L'Oréal Paris. Jag tycker att gummiborsten är perfekt, den separerar fransarna jättebra och inga klumpar bildas. Den är även extra svart som titeln säger. Det stora negativa med mascaran är att den inte håller hela dagen, utan efter några timmar faller den och lägger sig under ögonen. Nu har jag köpt en liten dyrare mascara som jag har läst om på internet ska vara bra, det är high impact mascara från Clinique. Enligt många hemsidor ska den göra väldigt dramatiska fransar och även hålla hela dagen. Återstår bara att se om det är sant eller om det är ett försäljningstrick! Tänkte testa mascaran imorron innan jag drar till skolan :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback