Skönhetsideal

Har precis gjort ett tal inför klassen om varför man borde skaffa facebook.
Däremot tänkte jag inte berätta om mitt tal utan om en annans som handlade om skönhetsideal.
Hennes tal berörde mig verkligen, hon berättade att 99% av alla bilder som läggs upp på internet är redigerade och att 10-åringar sitter och kollar på bloggar och tror att detta är verklighet. Att alla borde vara smala som stickor  och svälta sig själva för att få den "perfekta kroppen" är inte verklighet.
När jag hörde hennes tal började jag fundera på min egen blogg. Jag skriver nästan varje dag om smink och lägger upp bilder på mig själv. Därför vill jag nu säga till alla som läser min blogg, jag är inte perfekt!
Många kan tro det när de går in på min blogg och läser om mig, men det är jag verkligen inte. Jag har mina brister och det är mycket jag vill förändra med mig själv som tyvärr inte går.
Ett exempel som jag tänker på varje dag är att jag är kort, jag är 1,55m och tycker det är jätte jobbigt när jag ser alla tjejer i skolan som är 1,70 och längre. Vissa som är 1,70 klagar på att de är korta, jag klagar på att jag är kort.
Men jag funderade efter hennes tal om skönhetsideal att jag inte borde tänka på min längd.
Jag kan iaf inte göra något åt den så varför bry sig om den? Varför ska jag bry mig om alla som kommenterar den hela tiden?
Jag vet att jag är awsome på mitt sätt, och det är inte bara jag som är awsome. ALLA ÄR AWSOME ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback