Antigone

Igår var det öppen repetition på Fryshuset för nära och kära :)
Vi skulle spela upp olika scener från olika pjäser under romantiken. Jag och Ville spelade en kärleksscen ur pjäsen Antigone. Våran pjäs handlade om Antigone (jag) som vill begrava sin bror mot kungens vilja, kungens son Haimon (Ville) är Antigones kusin och pojkvän. Antigone som då begraver sin bror mot kungens vilja får då dödsstraff. Scenen jag och Ville spelade var sista gången som Antigone och Haimon träffades.
Alla andra från teatern hade andra scener från olika pjäser.
 
Det var ganska nervöst även fast vi spelade för dem vi kände, blev så himla lättad när allt var över. Både för att jag höll på att tappa bort mig under repetitionen men också för att denna roll var mycket svårare att spela än vad jag trodde den skulle vara. Jag hade jätte svårt att sätta mig in i rollen och även fast många sa att det var bra så blev inte jag helt nöjd med resultatet av olika anledningar.... Skulle mycket hellre ha spelat en monolog eller en komedi, mycket för att det kändes svårt att sätta sig in i den här situationen.
Nåväl nu är det över och det är bara att fokusera på nästa projekt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback