Motorvägskörning!

Jaa, att köra på motorvägen gick faktiskt riktigt bra för att vara första gången. Trodde typ att jag skulle få panik över den höga hastigheten och köra av vägen! Haha, så fort gick det ju inte!! Även fast jag endast vågade köra 100 pga det hala väglaget så gick det i alla fall inte så värst fort. Märkligt nog tycker jag det är läskigare att köra 70 på vanliga vägar? Tror det beror på att när det är vanliga vägar så är det så mycket annat man måste hålla koll på, på motorvägen är vägen liksom bara rakt fram och det händer inte så mycket. När det gäller vanliga vägar så är det så mycket man ska hålla koll på! Rödljus, övergångsställen, hastighetsbegränsningen, backspegeln osv osv. Dessutom så får jag känslan av att det är ändå farligare att köra på vanliga vägar? På sätt och viss är det det, större risk att köra på någon eller något än vad det är på motorvägen. Fast i och för sig så kan man ju alltid köra på förbi springande älgar och andra bilar på motorvägen :p
Haha, visst är jag positiv till bilkörning? Tänker ut alla möjliga farliga händelser som kan hända när jag vet att jag ska ut och köra om några dagar igen xD
 
Såå jag ska nog sluta att skriva något mer, vill ju inte skrämma er som inte har börjat övningsköra än! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback